Boeken

verminder zelf pijnklachten

Handboek Triggerpoint therapie Verminder zelf je pijn klachten.  'Clair Davies, Amber Davis'

Hoofdpijn-, nek-, schouder- en rugpijn zijn voor veel mensen terugkerende ongemakken. Om die te onderdrukken, gaan ze vroeg naar bed dan wel naar de sauna, of slikken ze een pijnstiller. Weinigen weten echter dat deze pijnen kunnen worden veroorzaakt door triggerpoints - hypergevoelige plekjes in het spierweefsel. Triggerpoints kunnen ontstaan door stress, overbelasting, verwondingen, littekens, drugs, alcohol of chemische stoffen. Door triggerpoint-therapie, het uitoefenen van druk op die plekjes in de spieren, kan pijn worden verlicht en kan de functie van een verzwakt lichaamsdeel weer verbeteren. Met behulp van het Handboek triggerpoint-therapie leert men de eigen pijn, of die van een ander, verlichten.

Dit boek is verkrijgbaar bij bol.com

een pijnvrij leven

De oplossing voor pijn

Blauwdruk voor een pijnvrij leven van Michael Korbmacher van Fysiotherapie4All.

In dit boek ontdek je: Waarom de meeste mensen niet van hun klachten af komen. Wat de visie op pijn van Maikel is en hoe je dit kunt toepassen op jezelf. Veel tips & adviezen om jouw pijn te verminderen of zelfs helemaal weg te nemen, Hoe ook ‘chronische’ klachten in veel gevallen te behandelen zijn. Zijn persoonlijk verhaal hoe hij zichzelf effectief behandelt met zij visie. Hoe je nu al problemen in de toekomst kunt voorkomen.

de mind-body connectie herstellen om onbegrepen pijnklachten op te lossen’

Weg van de pijn 'Saskia de Bruin'

In 'Weg van de pijn' laat Saskia de Bruin zien dat wanneer je aan de slag gaat met jezelf en psychische pijn uit het verleden opruimt, genezing het gevolg kan zijn. In ‘Weg van de pijn, de mind-body connectie herstellen om onbegrepen pijnklachten op te lossen’ laat Saskia de Bruin zien dat pijn vaak een verborgen agenda heeft. Ze ontdekte dat ons lichaam pijn en andere klachten kan gebruiken om ons te beschermen tegen emoties die we als bedreigend, onacceptabel of overweldigend ervaren. Bewustwording over hoe dit beschermingspatroon werkt is dan ook dé sleutel om je pijn en klachten te verlichten. Veel mensen lijden aan chronische en vaak onverklaarbare pijn. Velen gaan langs bij doctoren maar komen niet verder. Al snel volgt dan het alternatieve circuit. Wanneer beide niet blijken te werken eindigt de zoektocht vaak bij berusting. In 'Weg van de pijn, de mind-body connectie herstellen om onbegrepen pijnklachten op te lossen' laat Saskia de Bruin zien dat wanneer je aan de slag gaat met jezelf en psychische pijn uit het verleden opruimt, genezing het gevolg kan zijn.

Dit boek is verkrijgbaar bij bol.com

OERsterk maakt je leven beter

Zielsgelukkig is Kerngezond

7 spirituele wetten voor gezondheid. Leer hoe lichaam, geest en ziel verbonden zijn (en hoe de ziel de onzichtbare bestuurder van lichaam en geest is). Krijg meer energie in je lijf, meer rust in je hoofd en veel meer zielsgeluk in je leven.

Wet 1: Volg je innerlijk vuur

Ga op zoek naar wat jou écht gelukkig maakt. En dat zijn geen spullen of euro’s.

Wet 2: Tem je oerbrein

De impulsen en instincten uit jouw oerbrein – waaronder angst – beperken jouw levenskwaliteit. Doorzie deze programmering en neem leiding.

Wet 3: Omhels je narigheid

Je hebt controle over alles waar je van houdt. Waar je niet van houdt, heeft controle over jou. Er bestaat geen voordeel zonder nadeel en andersom. Leer hoe je altijd de tegenhanger vindt.

Wet 4: Vergelijk jezelf met jezelf

Snap dat er niemand meer of minder is dan jij en dat andere mensen een spiegel zijn voor jouw eigen groei. Maak de stap van het oerbrein naar het mensbrein.

Wet 5: Geloof je ogen niet

Je zintuigen zijn maar beperkt te vertrouwen. Jouw werkelijkheid is selectief en vooral gebaseerd op het verleden. Geef jezelf een update en snap hoe je jouw werkelijkheid simpel positief kunt veranderen.

Wet 6: Bedank je klachten

Alle klachten zijn een teken van een gezond lichaam. Je lijf reageert ook voortdurend op je geest. Het lichaam is een trouwe slaaf. Snap hoe je klachten via de wijsheid van de natuur – dus het samenspel lichaam-geest-ziel – kunt oplossen.

Wet 7: Kraak de gezondheidscode

In jouw kern ben je een sociaal dier. Het leven is niet geven en nemen, maar geven en krijgen. Geef je lichaam weerstand, dan krijg jij kracht. Geef je brein dankbaarheid, dan krijg jij rust. Geef anderen wat ze nodig hebben, dan krijg jij dat ook. Inclusief concreet stappenplan.

Auteur is Drs. Richard de Leth van OERsterk

Dit boek is verkrijgbaar bij OERsterk