Dorn therapie

De Dorn therapie komt uit Duitsland. In tegenstelling tot “kraken” is de Dorn therapie een milde therapie. Met de duimen zet de Dorn therapeut op een voorzichtige manier de wervels op hun plekje terug op statisch dynamische wijze. Tegelijk maakt ze het bindweefsel tussen de wervels los, waardoor de doorbloeding beter wordt. Daardoor voelen mensen zich beter en kunnen klachten worden voorkomen. Na elke behandeling heb je ook nog een fijn en ontspannen gevoel!

De wervelkolom is het stabiele omhulsel van het ruggenmerg, de grootste bundel zenuwen die van de hersenen naar al onze organen in ons lichaam voert. Vrijwel iedereen heeft benen van ongelijke lengte. Het lengteverschil kan soms variëren tot wel 4 centimeter. Daardoor wordt het lichaamsgewicht verplaatst naar het korte been en komt het ruggenmergkanaal in een andere houding. De basis van de Dorn therapie is altijd de correctie van een beenlengte verschil De Dorn methode werkt zonder medicijnen.

Rugpijn en nekklachten zijn veel voorkomende klachten in onze huidige maatschappij waarin mensen veel achter de computer zitten, lang autorijden en steeds meer stress hebben. Met de Dorn methode kunnen een groot aantal rugpijn klachten, ook als die al langere tijd aanwezig zijn effectief opgelost worden. Doordat er in de beweging correctie van de ruggenwervels en gewrichten plaatsvindt is de Dorn therapie een zachte effectieve behandeling.

Dorn therapie is een samenwerking tussen behandelaar en cliënt, van druk uitoefenen en beweging. Dorn is eenvoudig en kan effectief zijn in het opheffen van gewrichtsblokkades, scheve wervels en wervelkolom, bekken scheefstand en beenlengteverschil, waardoor klachten van rugpijn, de nek, hoofdpijn, kunnen verdwijnen.

Deze behandeling kan gecombineerd worden met een Breussmassage hetzij voor of na een Dorn behandeling.

Informatie aanvraagformulier Maak een afspraak